Sophie, 14 år
25. februar 2024
Er det ulækkert at snakke med min søster om onani?
I uge 6 havde vi en del intressante ting, både om sex og onani. I min lille venindegruppe er vi så begyndt at snakke lidt om de ting efter vi havde haft uge 6. Fx spurgte en af dem hvordan vi andre havde lært at onanere. Nogen havde lært det selv, andre af en veninde men jeg sagde jeg havde lært det af min søster. Hun er to år ældre end mig og vi har altid haft et tæt forhold og det er jeg glad for når jeg hører hvordan mange andre skændes med deres søskene. Jeg tror ikke helt jeg var fyldt 13 endnu da jeg hørte nogen snakke om onani i skolen og jeg viste ikke helt hvad det var så jeg spurgte min søster. Jeg er superglad for den hjælp jeg har fået af min storesøster og jeg har virklig udnyttet det. Men mine veninder synes det var klamt at jeg havde lært onani af min søster og sagde adh. Det blev jeg jo ked af for sådan følte jeg det jo ikke. De synes det var helt fint at lære det af fx ens veninde men ikke af ens søster for det er klamt sagde de. Har de ret i at jeg har været klam da jeg lærte det af min søster? Er det bare no go? Jeg har jo netop håbet at få tips af min storesøster når jeg engang skal have sex men nu ved jeg jo snart ikke om jeg tør sprørge hende.

GirlTalks svar
Kære Sophie,
Tak for dit brev! Det er sejt du skriver ind til os, og åbner op for dine tanker. Det lyder mega dejligt at være så tæt med din søster<3
Det er bestemt ikke ulækkert at din søster har lært dig at onanere. Tværtimod er det dejligt du har en, som du kan snakke godt med omkring det. Der er ikke forskel på om man lære det af en veninde eller en søster, det vigtigste er bare at man lære det, af en man er tryg ved<3
Du må ikke tænke for meget over hvad andre synes om jeres forhold, til trods for at det kan være svært. Prøv i stedet at nyde du har en søster, som du kan dele ting med, og spørg hende til råds om alt du føler for, så du kan gøre tingene trygt.
Hvis det er noget som sker gentagene gange, at dine veninder pointere at de synes du har et "mærkeligt" forhold til din søster, kan du også fortælle dem at det gør dig ked af det, og at du egentligt er glad for jeres tætte relation, hvis du har mod på det.
Jeg håber mit svar giver dig mod på fortsat at snakke om alt og intet med din søster. Hvis du en dag skulle få lyst til at tale med os om det, er du også meget velkommen til at skrive ind til vores gratis rådgivning.
Knus Matilde<3