Laura, 13 år
28. januar 2024
Er det normalt at min menstruation er uregelmæssigt
Hej jeg hedder Laura❤️
for tre måneder siden fik jeg menstution, så jeg har haft det tre gange nu. Jeg har alle du tre gange holdt track på dem og de har været meget regelmessige. Indtil sidste gang. Da Jeg skulle have haft det for femten dage siden. Jeg synes det er mega lang tid og ved ikke hved jeg skal gøre. Jeg har sagt det til min mor men hun siger det normalt. Jeg er bare ikke helt sikker
Håber i kan hjælpe❤️
Vh Laura

GirlTalks svar
Kære Laura,
Tusind tak for dit brev, så sejt af dig, at du skriver herind og deler dine overvejelser!
Jeg vil starte med at fortælle dig, at der er rigtig mange piger, som har spørgsmål og overvejelser omkring menstruation, både piger der netop har fået deres menstruation, men også mange, som har haft det i flere år, som stadig har spørgsmål eller ting, som de undrer sig over i forhold til dette, det er helt naturligt <3
At din menstruation ikke er kommet regelmæssigt selvom den har været regelmæssig de første gange, kan være helt naturligt, at denne ikke er regelmæssig, især når man lige er begyndt på at have menstruation. Det er helt naturligt, at det i de første år er uregelmæssigt, og man kan derfor ikke regne med, hvornår menstruationen kommer, da kroppen kan blive påvirket af alle mulige forskellige ting som gør, at den kommer før eller senere end man havde regnet sig frem til <3
Hvis du har lyst, kan du på Girtalks hjemmeside læse omkring menstruation, som måske kan give dig ro i maven, og måske kan du finde information, som du i fremtiden kan gøre brug af.
Jeg håber, at mit svar kan være en hjælp, og husk at du altid er velkommen til at skrive ind til os i rådgivningen!
Kærlige hilsner Johanne <3