Mathilde, 19 år
23. januar 2024
Min mor og min kæreste kan ikke lide hinanden
Min mor er ikke så vild med min kæreste, da hun mener han ændrer min adfærd, når jeg har været sammen med ham efter et par dage - og så synes min kæreste hellere ikke om min mor… hvad gør jeg?

GirlTalks svar
Hej Mathilde,
Mange tak for dit brev. Hvor er dejligt at du har skrevet ind til os!
Det lyder som en rigtig svært situation du er i. Det er ikke rart eller nemt at være i, når to af de mennesker man holder mest af, ikke kan sammen. For det første, er det vigtigt at du ved, at det ikke er din skyld, at de ikke kan lide hinanden!
Jeg er sikker på, at det din mor siger kommer fra et godt sted og fordi hun ønsker det bedste for dig. Omvendt kan jeg også godt forstå, at det er frustrerende at være i. Har du prøvet, at tale med hende om det? Hvis hun kan uddybe hvad hun mener med, at du ændrer adfærd efter at have været sammen med din kæreste, så kan det være det er nemmere at have en samtale om og måske I kan komme hinanden lidt nærmere.
Jeg kan godt forstå hvis du er i tvivl om hvad du skal gøre, især når både din kæreste og din mor har udtrykt at de ikke kan lide hinanden. Derfor kunne det også være en idé at prøve at spørge din kæreste hvorfor han ikke bryder sig om din mor. Jeg er sikker på, at hvis han forstår, at du bliver ked af det, over at de ikke kan lide hinanden, så vil han og sikkert også din mor gøres deres bedste for at give det en chance mere.
Du skal vide, at du altid er velkommen til at skrive ind til os her på GirlTalk, når du mangler en at tale med!
Jeg håber at svaret her, måske har sat gang i nogle tanker hos dig eller måske har givet ideer til samtaler med din mor eller din kæreste.
Kærlig hilsen Viktoria <3