Maja, 12 år
27. juni 2024
Jeg er biseksuel, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal sige det til mine to bedste venner
Hejj! Jeg hedder Maja. For nyligt fandt jeg ud af at jeg er biseksuel men jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det til mine to bedste venner. Ser du her for nogle uger siden sagde min ene veninde at hun var biseksuel så jeg føler bare at det er sådan lidt underligt at jeg også er det(altså jeg ved godt at det er lidt underligt men jeg føler at det virker lidt som om at jeg bare vil være ligesom min veninde)
Spørgsmål nummer to
Her for en uge tid siden begynde jeg at få mega ond i maven og mit udflåd er også blevet mørkere så jeg tror at jeg for det snart fordi jeg skal sove sammen med rigtig mange af mine venner (det er både drenge og piger) her om nogle dage og hvad nu hvis jeg bløder igennem

GirlTalks svar
Hej med dig skønne Maja
Tusind tak for dit brev og to mega gode spørgsmål. Dem vil jeg prøve at besvare så godt, som jeg kan <3
Hvor er du først og fremmest bare modig og sej <3 Det virker til, at du rigtig har mærket efter i forhold til din seksualitet, men at du også kan mærke, at du gerne vil få det sagt på en ordentlig måde til dine to veninder. Det kan jeg virkelig godt forstå!
Hvad tror du, der ville ske, hvis du først tog din veninde til side - hende som også er biseksuel - og sagde det til hende alene? Og du måske også forklarede hende, at det ikke er, fordi du bare vil være ligesom hende, men at du faktisk selv har gået og tænkt over din seksualitet i noget tid? Jeres tredje veninde kan selvfølgelig også være med i den snak, hvis du har lyst, men jeg tror, at det ville være rigtig godt, hvis du fik fortalt dem, at det altså ikke er for at gøre det samme. Men at du bare selv kan mærke, at du også er biseksuel <3
Jeg tænker, at I har taget god imod det, da din veninde fortalte, at hun er biseksuel, så jeg er sikker på, at dine to veninder nok også skal tage godt imod det, når du fortæller det samme <3 Særligt hvis du sørger for at gøre det på en måde, hvor der er roligt omkring jer, og hvor I har tid til at snakke uden at blive forstyrret. Og hvis du også sørger for, at dine veninder kan spørge ind, så er jeg sikker på, at de nok skal stille alle deres spørgsmål, og I alle tre kan få en rigtig god snak ud af det hele <3
I forhold til dit andet spørgsmål, så kan jeg godt forstå, hvis du er bange for at bløde igennem, men husk på, at menstruation er helt normalt og helt okay <3 Hvis du er bange for at bløde igennem, kunne det måske være et forslag at tage et større bind på? Det kan være, at du føler dig mere sikker så? <3 Både udflåd og menstruation kan se forskelligt ud og komme i forskellige mængder, men hvis man er i tvivl om eller bange for, at man eksempelvis bløder igennem, så kan det også bare være smart, at have et ekstra sæt underbukser eller netop et større bind med <3
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar. Hav ro maven <3 Du er god nok og værdifuld præcis, som du er <3 Skriv ind igen his der er noget som helst, som vi kan hjælpe med at svare på <3 Jeg sender dig mange kram og tanker, knus fra Katrine <3