Silje, 12 år
27. juni 2024
Hvordan for jeg folk til at synes, at jeg ikke bare er en reserveven
Hvordan taber jeg mig hurtigt?
Og hvordan for jeg folk til at synes at jeg ik bare er en reserve ven, en der er der når der ikke er nogle af de andre der vil være sammen?
Fordi jeg er så dum fed og grim.
😔😔😭

GirlTalks svar
Kære søde Silje
Mange tak for dit brev <3 Jeg kan mærke, at du har rigtig mange tanker og følelser, som fylder hos dig. Det kan jeg godt forstå. Jeg kan nogle gange føle, at hvis jeg har 1 dårlig tanke, så kommer der tit 10 mere. Og så kan jeg grave mig lidt ned et i hul - kan du genkende den følelse måske?
Jeg vil i hvert fald rigtig gerne besvare dit brev. Hvis du har flere tanker eller følelser efter, at du har læst mit svar, så er du mere end velkommen i vores rådgivning, hvor vi kan skrive sammen om alt mellem himmel og jord. Hos os her i GirlTalk er du meget velkommen <3
Du spørger til, hvordan du taber dig hurtigt, og det kan jeg faktisk ikke svare på. Der er nemlig ikke noget simpelt svar eller hurtig løsning. Men det kan altid være en god ide at finde ud af, hvorfor du ønsker at tabe dig. Husk på at når man er 12 år, så udvikler kroppen sig ekstremt meget, og det har den brug for mad og energi til. Så selvom du måske ikke altid er glad for den pige, som du ser på, når du kigger inde i spejlet, så er hun god nok, og hun er dig, og hun er i mega meget udvikling <3 Hvis du har brug for at finde ud af, hvad det lige er ved kropsbilledet, som kan være svært nogle gange, så har vi en masse podcasts, som du kan lytte til. Du finder dem her
Med dit andet spørgsmål om, hvordan du kan få folk til at synes, at du ikke bare er en reserveven, så vil jeg bare først sige, at jeg virkelig godt kan forstå, hvis det må være super svært at have det sammen. Alle drømmer om, at få nogle tætte venner, som de kan dele alt med. Men du skal vide, at det er helt okay ikke at have det lige nu, men hvis du virkelig ønsker det, så skal det nok komme <3
En måde at stoppe med bare at være en reserveven er at prøve at lære folk bedre at kende, så man ikke kun er venner, når alle de andre ikke gider. Så det hvad du kunne gøre var at finde dig måske en eller to, som du godt kunne se dig selv blive rigtig gode venner med, og så prøve at spørge, om de har lyst til at hænge lidt ekstra ud sammen med dig? <3 Det kan godt være virkelig sårbart, men jeg tror virkelig på dig, Silje <3 Du virker så sød og skøn, så jeg tvivler slet ikke på, at der er nogen derude, der gerne vil være din ven!
Lov mig ikke at være så hård ved dig selv <3 Du er sej, modig og ærlig <3 Giv dig selv tid til at udvikle dig og finde de mennesker, som elsker dig for den du er <3 De er derude, og jeg tror på dig!
Knus og kram fra Katrine