Yeji, 12 år
20. juni 2024
Ingen af mine venner var der i mine hårde tider
Ingen af mine venner var der i mine hårde tider, de eneste der var der var BTS.

GirlTalks svar
Kære dig <3
Først vil jeg starte med at sige tak, fordi du skriver ind til os i vores brevkasse. Det er virkelig sejt, at du skriver ind med dine tanker og oplevelser. Tusind tak for det <3
Jeg kan forstå, at du har haft det svært i en periode og du havde ikke en følelse eller oplevelse af at dine venner var der for dig, på den måde du havde brug for. Til gengæld brugte du musikken som din støtte. Det må være svært, at føle ens venner ikke har været der for én <3
Når man går igennem svære perioder kan man have brug for sine venner som støtte. Både til at trøste, men også til at få én til at grine eller komme på andre tanker. Det er også rigtig dejligt, at have nogle venner til at dele ens svære tanker med og sætte ord på, hvordan man har det. Det, at sætte ord på sine følelser og fortælle hvorfor man har det svært, kan gøre et venskab meget stærkt! Lige som det også er rigtig godt at fortælle ens venner, hvad man har brug for, at de hjælper én med, når man har det svært.
Det kan f.eks. være, at man fortæller sine venner at man har brug for et ekstra kram eller en hygge-aften eller lige præcis det, der kan hjælpe én. Nogle gange vil man rigtig gerne hjælpe sine venner - men man ved måske ikke rigtig hvad der hjælper bedst? Ens venner er vigtige relationer både i gode og hårde tider - og det er vigtigt at man hjælper hinanden <3
Jeg er rigtig glad for at høre, at du fandt støtte i musik. Der er mange der bruger musikken når de er i svære perioder eller er kede af det. Musik kan hjælpe med at sætte ord på ens følelser og tanker og det kan måske få én til at føle sig mindre alene med sine tanker.
Hvis du har mod på det, synes jeg du skal tage en snak med dine venner om, hvordan du oplevede perioden og måske fortælle dem hvad du har brug for fra deres side af, når du har det svært. Det tror jeg vil gøre jeres venskab meget stærkere, så de ved hvordan de skal hjælpe dig bedst <3 Det synes jeg ville være supersejt!
Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig en smule på vej! Du er altid velkommen til at skrive herind en anden gang. Vi sidder klar på vores chat og sms rådgivning, og vi er her for dig <3 Jeg sender dig et kæmpe virtuelt kram og god vind din vej!
Knus Elisa