Asta, 13 år
03. juni 2024
Er det normalt, at jeg har det sådan efter at have onaneret?
Hey girltalk, for det første er jeg vild med den her hjemmeside, den hjælper. ❤️
Hey. Jeg begyndte at onanere i en alder af 11, det føles skønt, og så ser jeg porno imens. Jeg gør det når jeg er alene hjemme.
Når jeg er færdig, for jeg en underlig følelse, som jeg ikke rigtig kan beskrive. Den giver mig ikke lyst til st gøre det igen. Den var værre da jeg var 11, men så næste dag, gør jeg det bare igen. Dagen efter var følelse ligesom væk.
Er det helt normalt?

GirlTalks svar
Kære Asta,
Mange tak for dit brev her ind til Pigetanker <3 Det er så sejt, at du skriver ind om netop det her, da mange andre piger, ligesom dig, kan sidde og føle den samme undren  <3
Vi er så glade for, at du er vild med vores hjemmeside, og at den hjælper dig - det er jo lige præcis derfor vi laver det her, så vi kan få lov til at hjælpe, hvis der skulle opstå nogle problemer eller tvivl <3
Hvor er det dejligt, at du er begyndt at udforske din krop og onanere, og at det føles skønt - det er lige præcis sådan det skal være <3 Du skriver, at du får en underlig følelse, når du er færdig, som gør at du ikke har lyst til at gøre det igen, men så alligevel gør det når følelsen er væk - og om det er normalt. Det er vigtigt for mig at pointerer, at du ikke gør noget forkert - det er nemlig det gode ved onani, du kan ikke gøre noget forkert.
Med det sagt, så kan jeg godt forstå, at du er lidt i tvivl om den her følelse er normal <3 Når man onanere kan der være rigtig mange følelser forbundet med det man gør - især nogle som kan skabe noget tvivl. Men det er helt normalt. Vi er alle forskellige, og derfor er der ikke nogen facitliste på, hvad der er rigtigt og forkert, og derfor heller ikke hvad der som sådan er normalt <3
Hvis du skulle begynde og blive mere i tvivl, og måske endda lidt utilpas eller utryg ved den her følelse, så kan det være en god ide at snakke med nogle om det, hvis du kan føle dig okay med det <3 Eller så kan man også finde en masse viden inde på nettet, som måske kan skabe noget mere tryghed omkring den her følelse <3
Du er også altid velkommen til at skrive ind til os i rådgivningen <3 Vi står klar til at besvare alle spørgsmål mellem himmel og jord - og vi står her også, hvis du "bare" har brug for et lyttende øre <3 Jeg håber, at du har kunne bruge mit svar til noget.
Kæmpe knus, Mille <3