Bare mig, 14 år
03. juni 2024
Jeg vil gerne udforske mig selv lidt mere, men kan jeg godt det?
Hej girltalk
jeg har MANGE spørgsmål
jeg er en pige på 14 år der er begyndt at onanere. Jeg vil gerne udforske min skede lidt mere, og overvejer at give mig selv finger. Men kan man godt det? Og hvis man kan hvilket hul r det så? altså der er jo tre huller. Og det leder videre til mit næste spørgsmål
Hvad er de tre huller til? Altså hvilket et får man mens i og udflåd hvilket er til tis hvilket er til at føde og ja hvad ved jeg?
næste spørgsmål: Er det normalt der kommer udflåd som bobler? når jeg ligger og onanerer er er ligesom sådan nogle små bobler som jeg regner med er udflåd.
næste: Har jeg fået orgasme? nogen gange når jeg onanere og har sex med mig selv osv. føler jeg mig nogle gange underlig træt. Jeg har lyst til at stoppe men på den anden måde vil jeg blive ved.
Og næste spørgsmål. Har i flere ideer til at onanere uden "legetøj"
Og nu til næste. Kan man give sig "finger" med andre ting en en finger? altså fx. enden af en tyk pensel? jeg ved ik.
Og sidste. Vil jeg få kønssygdomme efter jeg slikker på mine fingre efter jeg onanere. Eller skal det være for andre? kan jeg "spise" mit udflåd? ved det lyder mærkeligt men det har jeg nogle gange lyst til.
håber i kan hjælpe
hilsen mig

GirlTalks svar
Kære dig
Tusind tak for dit brev og dine mange gode spørgsmål. Jeg er sikker på, at der er mange andre unge piger, som sidder med de præcis samme spørgsmål som dig, så det er virkelig fint, at du skriver herind! Jeg vil forsøge at besvare alle din spørgsmål, men er du stødt på flere efter, at du har læst mit brev, så skriv ind til rådgivningen. Der sidder vi klar hver aften til at besvare alt mellem himmel og jord. Men nu til dine spørgsmål :)
Det lyder først og fremmest virkelig dejligt, at du er begyndt at udforske dig selv noget mere. Det er en virkelig god måde selv at finde ud af, hvad man synes der føles dejligt. Du kan godt give dig selv finger, hvis det er noget, som du gerne vil. Selve hullet - som du snakker om - sidder lidt længere nede end din klitoris.
Du skal ikke være bange for at "ramme" det forkerte hul. Rent kropsligt har du tre huller - det er rigtigt. Du har det hul, hvor tisset kommer ud, men det er meget meget lille, så det er svært at finde og man kan slet ikke få noget ind i det hul. Så det skal du ikke være bange for at ramme. Derudover har du skeden, som sidder længere nede. Det er det hul, hvor du kan prøve at røre nede og se, hvordan det føles for dig. Skeden er det samme sted, hvor dit udflåd kommer ud fra, fordi udflåd nemlig er med til at holde dig ren i underlivet. Det sidste hul er i princippet din numse, som jo er meget længere omme. Jeg håber, at min lille beskrivelse her var med til at give lidt mere klarhed. Hvis du har lyst kan du jo altid prøve at tage et spejl og undersøge, hvordan du ser ud dernede. Det kunne måske være meget spændende at undersøge, at det jo er en helt naturlig del af dig?
Du spørger ind til udflåd, som jeg lige vil skrive lidt om her. Som sagt er udflåd helt normalt og en naturlig del af et renligt underliv. Udflåd vil ofte være gulligt eller mælkehvidt, men mængden og lugten af det kan variere dag for dag. Det er heller ikke farligt at slikke på sine fingre, efter man har onaneret, som du også spørger om. Jeg er kunne forestille mig, at de bobler, som du skriver om, er helt naturlige og netop bare er udflåd, som du selv skriver. Hvis du dog oplever, at udflåddet ændrer sig meget i lugten eller hvordan det ser ud, så skal du være opmærksom. Men hvis du ikke mærker mere til det, end hvordan du har beskrevet det her i brevet, så der er ingen grund til bekymring - alt er som det skal være <3
Det kan godt være svært at vide, hvornår man har fået en orgasme. For nogle kan en orgasme føles som træthed, som du beskriver. For andre kan det føles som et lille "stød" i kroppen. Det er meget forskelligt fra person til person, så jeg kan ikke rigtig svare på, om du har fået en orgasme. Man skal nok tænke det lidt om om, at hvis noget føles rigtig dejligt i ens underliv og krop, så skal man blive ved med at gøre det, som føles dejligt indtil, at følelsen bliver større og på et tidspunkt topper - giver det mening? Men så længe du selv kan mærke efter, om du har lyst til at stoppe eller blive ved, så tænker jeg, at du er på fuldstændig rette spor!
Du kan sagtens onanere uden legetøj. Det er fuldstændig op til dig selv. Det er kun fantasien, der sætter grænser, men husk på at du ikke skal putte noget ind i dig selv, som du ikke kan få ud igen ;) Det er derfor, at sexlegetøj er gode forslag at bruge, for de er naturligt lavet, så man ikke kommer galt afsted. Hvis du vælger at stikke noget ind i dig selv, så kan du måske overveje, om det er en god ide at sætte et kondom hen over den ting, som du vil stikke ind. Så bliver hele lidt mere hygiejnisk, og du undgår at få en infektion eller andet i dit underliv.
Jeg håber, at du kunne bruge mine svar til noget. Det lyder som om, at du er rigtig god til at mærke efter, hvad du selv synes er rart, og hvad du selv har lyst til. Det er helt okay at være nysgerrig og udforske flere sider af sig selv, og det synes jeg bare, at du skal blive ved med <3
Kærlige kram fra Katrine