Flower Girl, 13 år
24. maj 2024
Hvordan skal jeg barbere mig?
Jeg er lidt mørk i det og har derfor meget hårvækst, også forneden. Jeg er lige blevet konfirmeret og tænkte at det var vist tiden til at gøre noget ved det dernede. I klassen er nogen shaved og andre har trekant. Jeg brød mig ikke om at fjerne det hele for gider ikke ligne en 11-årig. Så jeg lod en lodret stribe stå men barberede mig i siderne. Jeg synes selv det ser fancy ud og jeg var spændt på først idrætstime. Men jeg fik enlig bare en masse trælse kommentarer fra de andre piger. Nå, der er nok en der ved hvor fokus er. Nå, hvem har du inviteret til premieren? Nå, så er der nok lagt op til lidt sjov. Nå, hvem er den heldige. Uihh, se mit kunstværk! Alt sådan noget.
Jeg blev faktisk lidt ked af det for jeg synes jo ikke jeg udfordre mere end dem der har fjernet det hele? De lægger vel lisså meget op til noget?
Nu ved jeg ikke hvad jeg skal. Om jeg bare skal inorere dem eller jeg skal la det hele gro ud igen eller jeg skal fjerne det hele. Ku godt bruge et godt råd.

GirlTalks svar
Hey du <3
Tak fordi du skriver ind, det er virkelig modigt, at du deler dit dilemma - Jeg er sikker på, at der er mange som kan genkende det du skriver!
Først og fremmest er det virkelig sejt, at du går med det du selv synes ser fancy ud! Der er ikke noget som er hverken rigtigt eller forkert i forhold til kropsbehåring. Her skal du bare følge lige det du synes er rart og passer til dig <3
Jeg synes bestemt ikke, at du ligger op til noget med den kropsbehåring du har, og jeg er ked af det over de kommentarer, som du har fået fra de andre piger. Der er så mange individuelle måder at barbere sig på, og så længe din måde er rigtig for dig, så må du næsten bare tage pigernes kommentarer som komplimenter på, at du tør gøre hvad du selv synes er fedt!<3 Pigerne siger sikkert kun sådan, fordi de også selv er i tvivl om, hvad der er det rigtige at gøre i forhold til barbering, så der synes jeg bare, at du skal være dig selv og gøre det, som du har lyst til - you go girl!
Håber du kunne bruge det til noget. Så længe du følger din mavefornemmelse og det du selv har lyst til, så er jeg sikker på, at du finder den helt rette barbering for dig <3
Hvis du får brug for at vende flere tanker omkring barbering eller noget helt andet, så skriv ind til os i rådgivningen. Vi sidder klar hver aften til at besvare henvendelser lige som dine, og der er du altid velkommen <3
Knus fra GirlTalk