Liselotte, 17 år
28. maj 2024
Kan det være farlig at blive rørt for meget?
Hej
Jeg har en veninde som her de sidste to dage har fået finger i rigtig lang tid af hendes fyr men det eneste det endte med var at det gjorde ondt og stadig gør det.
Så vi tænkte på om det kan være farlig at få for meget finger, hvis ja hvad kan der så ske og hvornår er grænsen egenligt?
Mvh. Liselotte og Bente

GirlTalks svar
Kære Liselotte og Bente
Tak for at I skriver herind med jeres undren!
For det første skal det ikke gøre ondt at få finger, så det lyder lidt som om, der er noget, der ikke fungerer helt som det skal eller det måske har varet i lidt for lang tid.
Onani kan være en god måde at lære sin krop at kende på, og det kan også gøre det nemmere at guide en partner, hvis man allerede selv ved, hvad der føles rart. Det kan også være en rigtig god ide, at bruge spyt eller glidecreme, som kan hjælpe med at det ikke gør ondt. Derudover skal man også sørge for, at den der giver finger ikke har for lange negle og kan komme til at rive en.
Ud fra jeres brev undrer jeg mig lidt over, om der faktisk er blevet mærket efter undervejs om, hvordan det føles og om det hele føles rart? Det kan være en god ide at tale med sin partner om, hvordan det føles, fordi det ikke er sikkert, at de ved, at det gør ondt på dig eller hvis du føler, at det har varet i for lang tid. Så længe det føles rart, er det ikke farligt eller for meget med at få finger i lang tid, men man skal huske at mærke efter løbende i forhold til, hvornår ens grænse er nået <3
Jeg håber, at det kan hjælpe jer<3 Hvis I har brug for at vende flere tanker omkring det eller noget helt andet, så må I altid gerne skrive ind til vores ungerådgivning, som har åbent hver aften.
Kærligste hilsner
Anna