Ronja, 13 år
24. maj 2024
Min kæreste forstår ikke, når jeg ikke vil lave noget med ham
skal jeg forlade min kæreste vis han bliver ved med bare kun at vil lave noget med mig vær gang vi ses og han forstår ik når jeg ik har lyst til at lave noget med ham

GirlTalks svar
Hej med dig<3
Tak fordi du skriver ind til Girltalk og deler det du har på hjerte! Jeg er sikker på, at der er mange som kan genkende det du skriver<3
Først og fremmest lyder det som om, at du har en kæreste som rigtig gerne vil dig, hvilket jo bare lyder dejligt! Jeg kan dog sagtens forstå din bekymring omkring, at han ikke forstår når du så ikke har lyst - hvilket jo er helt okay ikke at have! Og jeg er virkelig glad for at du mærker efter og sætter nogle gode grænser for dig selv.
Har du prøvet at snakke med ham om hvorfor du ikke altid har lyst? Eller høre mere om, hvorfor han måske presser på og er uforstående overfor dig når du ikke har lyst? Det kan måske hjælpe dig til, at blive klogere, hvis du tager en snak med ham, og finder ud af om hvad han har lyst til og hvorfor han er sammen med dig<3
Man skal aldrig undskylde for ikke at have lyst, men det kan måske hjælpe at snakke med ham om det før du beslutter noget, så kan det være han har en god forklaring på hvorfor han gør som han gør, når I er sammen<3  Det kan også være, at du har en god veninde, som du kan snakke med inden, at du taler med din kæreste? Måske hun har nogle gode perspektiver, som du kunne tage med ind i samtalen med din kæreste. Nogle gange hjælper det nemlig at snakke højt om sine udfordringer, som du så fint har gjort til mig her. Det vil jeg gerne takke dig for!
Håber du kan bruge mit svar til noget, jeg sender en masse kærlighed din vej<3 Hvis du har brug for, at vi snakker videre om, hvordan du så kan sige det til din kæreste, så skriv ind i vores rådgivning, som har åbent hver aften. Der er du mere end velkommen.
Knus fra GirlTalk