Spinkel pige, 13 år
26. maj 2024
Det er som om, det bliver udstillet, hvor spinkel og uudviklet jeg er
Jeg har tre gode veninder. Jeg har prøvet at sove med de to af dem, både alene to og tre sammen men er lidt holdt op med det. De er søde nok, det er slet ikke det. Det er bare det at de er meget udviklet og har kvindlige former. Og jeg ligner stadig en på 10. Helt ranglet og spinkel uden noget der bare ligner bryster eller hofter. Og når de ligger der med deres store bryster og store numser så er jeg bare ukonfortabel. Det er som om det blir udstillet hvor spinkel og uudviklet jeg er. Det er ikke fordi de disser mig men har det bare dårlig med det. I stedet for er jeg så begyndt at sove med min tredje veninde for hun er lisså spinkel som jeg er. Vi kan være nøgne sammen og aligevel hel afslappet fordi ingen af os har former. Det betyder faktsik meget for mig at være med hende. Men tænker i jeg går glip af noget ved at vælge soveaftaler med de to andre fra? Er det dumt? For de er jo søde nok. Men jeg har det bare bedst med min tredje veninde når vi skal være uden tøj. Syns i det er forkert?

GirlTalks svar
Kære du
Jeg vil først og fremmest sige tak for din besked, dernæst kan jeg fortælle dig, at jeg virkelig godt kan sætte mig ind i dit dilemma. Jeg har hele mit liv været meget spinkel og tynd, og det er også noget folk ofte har kommenteret på. Min bedste veninde gennem folkeskolen, var meget længere i puberteten end mig og havde en meget mere kurvet krop end mig. Det var ofte lidt mærkeligt for mig og jeg følte mig tit anderledes i forhold til hende. Men det var noget vi snakkede sammen om, og jeg ved også, at der fra hendes side var meget usikkerhed, fordi hun jo også var anderledes end mig.
Jeg vil derfor klart anbefale dig at snakke med dine veninder om, at du føler dig så usikker på din krop, når du er sammen med dem, hvis du altså har mod på det. Men hvis du ikke helt har modet til det, så synes jeg, at det er vigtigt, at du lytter til dig selv, så hvis du har det dårligt når du sover sammen med dem, er det måske ok at holde en pause fra det.
Et andet forslag til dig, kunne måske være, at du holder sleep-over med alle de veninder du nævner, så I er jer to lidt spinkle veninder og dine to lidt mere kurvede veninder. På den måde føler du dig måske ikke så 'alene' i den måde din krop ser ud på.
Det vigtigste jeg kan sige til dig er, at din krop er god nok som den er, og selvom du føler, at du ligner en på 10 år, så vil din krop på et tidspunkt begynde at udvikle sig og få lidt flere former. Du vil ikke nødvendigvis få en krop, der ligner dine veninders, men med tiden og alderen begynder den alligevel at udvikle sig, det kan dog godt være, at det tager mange år.
Jeg kan også godt forstå, at du føler, at du kommer til at gå glip af noget, hvis du siger nej til soveaftaler med dine to veninder, men jeg tror, at det er vigtigere, at du føler dig glad, tilpas og har det godt, end, at du har det dårligt eller er utilpas mens du er sammen med dine to veninder. Og når du har det så godt sammen med din anden veninde vil jeg da bare opfordre dig til at bruge tid sammen med hende, da det også booster din egen selvtillid, og du siger selv, at det betyder meget for dig at være sammen med hende.
Jeg håber virkelig, at du kan bruge mit svar til noget, og ellers er du altid velkommen til at skrive ind til vores chat eller SMS, på GirlTalk.dk
Mange kærlige hilsner og kram fra Mia