Siffrine, 15 år
01. januar 0001
Jeg har onaneret mange gange, men jeg føler mig altid så mega klam efter
Hej girl talk.
Jeg har onaneret mange gange, men jeg føler mig altid så mega klam efter det og er ved at kaste op, på grund af at jeg føler mig så klam.
Jeg har snakket med mine venner omkring det og de har det ikke på samme måde når det gør det.
Er der noget galt med mig?
Er der noget jeg kan gøre imod det? Og hvis man kan hvad??

GirlTalks svar
Kære Siffrine,
Tusind tak for dit brev!
Først og fremmest skal du vide, at det er helt normalt at onanere. Der er derfor ikke noget galt med dig. Onani kan faktisk være en god måde at udforske sin egen krop og lyst på. Det er rigtig godt, at du har delt dine oplevelser med dine venner - også selvom de ikke oplever samme ubehag i forbindelse med onani.
Det ubehag du mærker, er der mange, som også får. Med en orgasme følger der ofte en følelse af overvældes og kontroltab med, som kan lede til en skamfølelse, fordi man "skammer" sig over at give efter for ens lyster Måske det kan hjælpe dig lidt at tænke, at onani er helt naturligt. Efter du har onaneret, kan du eventuelt skrive i en notesbog, hvordan det var og minde dig selv om, at det er helt okay.
Generelt kan det være en god ide at lære sin krop bedre at kende, og undersøge, hvad du synes er rart og har lyst til. Det kan nemlig være meget forskelligt. Det skal derfor også understreges, at det er helt okay at have perioder, hvor man ikke onanerer. Mind dig selv om det. Måske denne måde at tænke på onani, kan være med til, at du får en naturlig lyst til at onanere på et tidspunkt.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Og du skal også huske på at det ikke er alle som bryder sig om at onanere eller har lyst til det, og det er også helt normalt! Du skal kun gøre det som føles rart for dig!
Hvis du har brug for at vide mere om onani eller noget helt andet, så må du altid skrive til vores chat- og SMS-rådgivning. Vi har åbent hver aften og her kan man tale om lige dét man har på hjerte <3
Kærlig hilsen
Anne