Skorpionen, 15 år
11. marts 2024
Jeg synes der mangler et ordenligt ord for pigers private dele
Jeg synes der mangler et ordenligt ord for pigers private dele. Jeg synes tissekone lyder babyagtigt og lidt klamt. Så er der skede og vagina men det lyder virkelig meget af læge og ikke spor rart. Vi så en lidt gammel dansk film hvor de kaldte det kusse men det lød godt nok gammeldags og også lidt klamt. Jeg siger selv fisse for det gør de andre piger men jeg er ikke rigtig tilfreds med ordet. For drengene kan bruge det lidt nedladende og snakke om at få fisse i weekenden så jeg synes ikke det er så pænt. Er der ikke smukkere ord man kan bruge? Jeg synes jo selv det er en smuk ting så der måtte jo godt være et lidt smukkere ord.

GirlTalks svar
Kære du,
Mange tak for dit brev. Det er nogle virkelig velreflekterende tanker, du har gjort dig, og jeg kan godt nikke genkendende til dine betragtninger. Særligt at ens opfattelse af ordet ændrer sig som følge af, hvordan og i hvilke kontekster det bliver brugt af dem omkring dig.
Jeg kan se på nettet at der også er mange andre, der leder efter et passende ord for den private del. Jeg vil give dig helt ret i at der virkelig mangler et smukkere ord <3
Hvilket ord man foretrækker varierer fra person til person, og der findes desværre ikke ét ord, der er helt spot on i min optik. Derfor er mit allerbedste råd til dig, at du prøver med nogle forskellige for at finde ud af, hvilket et du foretrækker. Måske kan du lade dig inspirerer, hvis du støder på flere ord i din omgangskreds eller på nettet og prøve dem af? Måske er der i hvert fald nogle ord der føles "bedre" end andre at sige.
Måske kan du endda opfinde dit helt eget ord, som du synes passer bedst til dig? Det har jeg hørt at andre har gjort, enten giver de den et flot pigenavn eller bare et andet smukt ord. Du er i hvert fald i din fulde ret, til at finde lige netop dét ord, som du synes passer <3
Jeg håber mit svar kan give lidt inspiration, i jagten på et smukkere ord <3
Hvis du har lyst til at skrive herind igen, er du altid velkommen til at skrive en pigetanke igen eller skrive ind til vores gratis rådgivning.
Kæmpe GirlTalk kram herfra !