Skye, 15 år
14. april 2024
Min lærer opdagede os i at have sex
Hej girltalk.
Jeg er fyldt med utrolig meget skam og en kæmpe skyldfølelse. Mig og min bedsteveninde som nok også lidt er min flirt lad os kalde hende F. Vi går lige pt på efterskole sammen. Vi har begge været ret åbne overfor at der kunne ske noget imellem os, da hun er lesbisk og jeg er biseksuel. Lærerne har hørt rygter om at vi har et godt øje til hinanden, men har ikke tænkt videre hvilket er dejligt. Dog er der den her ene lærer (lad os kalde hende M) som er en kvinde, hun spørger os ret meget ind til det og vil have meget gossip.
Mig og F valgte så at blive på skolen i sidste weekend, hvor næsten ingen på skolen valgte at blive, derfor måtte vi også sove sammen. Så mig og F valgte at sove inden på mit værelse, fordi alle mine roomies var taget hjem. Det er så M der har nattenvagten hvilket vil sige det er hende der skal på aftenrunde. M vælger så at gå i vores hus som det første og sige godnat (vi var de eneste i huset) derfor tænkte vi ikke hun ville komme tilbage.
Jeg ved ikke hvordan det skete men lige pludselig valgte mig og F at have sex sammen, altså som piger. Så vi rørte ved hinanden, imens vi kyssede osv... Men pludselig imens vi lå ovenpå hinanden står M i døren. Vi havde ikke set hende så vi fik et kæmpe chok og skyndte os at ligge os unden dynen. M blev forskrækket og på en eller anden måde sur, hun sagde vi skulle tage tøj på og møde hende på lærerværelset, hvor hun ville tage en snak med os. Det var meget akavet og vi var begge fyldt med SÅ meget skam.
M valgte så at smide os hjem på tænker, fordi skolen ikke vil have man gør sådan nogen ting. Vi ved ikke hvad der kommer til at ske når vi kommer tilbage igen, men vi er begge bange for at få en slags karantæne fra hinanden. Vi fulgte jo bare vores lyster. Er bange for at det kommer til at ændre vores forhold, fordi jeg føler virkelig jeg har fundet den mest fantastiske pige og hende vil jeg ikke af med.
Synes det er meget grænseoverskridende det hele da vi begge også er beviste om at hun har set os nøgen og i vores mest sårbare tilstand. Hendes blik sidder i mig og jeg er så bange for hvad der kommer til at ske med mig og F.

GirlTalks svar
Kære dig<3
Tak for dit brev, og hvor er det dejligt at du skriver ind. Først og fremmest, vil jeg gerne sige at det lyder som om dig og F har det rigtig godt sammen. Det lyder som om I er trygge og glade i hinandens selskab og det er rigtig dejligt at høre.
Jeg kan sagtens forstå, at du synes det var en meget grænseoverskridende oplevelse, som du også selv siger, så er det en meget sårbar situation. Faktisk vil jeg endda kunne sige, at enhver, som stod i samme situation som dig - uanset om det er en dreng eller pige - både ville opleve det ubehageligt og føle skam. Men som du skriver, I fulgte bare jeres lyster, og det burde være svar nok. Din oplevelse burde hverken være skamfyldt eller forkert, da det er ganske naturligt og normalt <3
Jeg vil dog også sige, at jeg ved, at på nogen efterskoler er der nogle regler omkring sex og at være sammen alene på værelserne. Det kan være, at nogle af de samme regler findes på din efterskole? Skolerne laver reglerne for at passe på eleverne, men det kan godt føles irriterende, at de skal bestemme, om man må være sammen med hinanden eller ej. Men så vil jeg bare huske dig på, at de gør det for både dit og F's bedste!
Du skriver, at I begge er bange for at skolen vil give jer karantæne, og hvordan at det vil påvirke jeres forhold til hinanden. Det lyder som om, I har været gode til at snakke sammen efter oplevelsen - det håber jeg i hvert fald, at I har. Det er jo næsten det vigtigste, også til jeres fremtidige relation til hinanden. At I føler jer trygge sammen og kan dele jeres bekymringer med hinanden. Det kan være at skolen laver begrænsninger om I må sove i samme rum, men jeg synes, at I skal være ærlige og tage en god snak med M eller jeres andre lærere omkring, at I gerne vil kunne blive ved med at se hinanden og hænge ud til dagligt. Og hvis I nu gerne vil blive ved med at udforske jeres mere kærlige relation til hinanden, så er det jo også noget, som man kan gøre i weekenderne udenfor skolen. Så bliver der også lidt spænding og noget godt, som I kan se frem til sammen. Og så jeg tænker ikke at I skal være bekymret for om I kan fortsætte jeres relation og nyde hinandens selskab:)
Jeg håber at du kan bruge mit svar til noget, og hvis du har behov for at snakke lidt mere om det, er du altid velkommen til at skrive ind til vores Rådgivning<3<3<3
Mange kram,
Sandra