Frida, 12 år
25. marts 2024
En pige fra klassen kommenterer hele tiden på min krop
En relativt populær pige i min klasse bodyshamer mig konstant (foran alle eller alene) hun kommer hele tiden med kommentarer især om min numse og bryster. Jeg har altid været meget usikker på min krop, så det gør mig meget ked af det. Jeg har snakket med hende flere gange om det, og med mine forældre. Råd?

GirlTalks svar
Kære Frida,
Tak for dit brev til Girltalk. Det er virkelig sejt, at du har skrevet til os og delt dine følelser <3
Det lyder utroligt ubehageligt, og jeg kan godt forstå, at det gør dig ked af det. Først og fremmest er det vigtigt for mig at sige, at vi alle er smukke på hver vores måde, men også at alle har usikkerheder om vores krop, og det har hende den populære pige helt sikkert også. Men derfor er det selvfølgelig utroligt ubehageligt, når andre kommenterer på noget, man er usikker omkring, og bestemt ikke i orden.
Nogle gange hvis folk er usikre på noget hos dem selv, kan det være en måde og skyde noget opmærksomhed væk fra sig selv og over til andre, og det kan være det, der er tale om her. Uanset hvad så overskrider hun dine grænser, og det er bestemt ikke i orden. Hvis du har sagt det til hende, og det ikke har hjulpet, vil jeg foreslå dig at tage fat i en lærer - måske sammen med dine forældre. Så kan I tage en god samtale om det, og læreren vil kunne være opmærksom på det. Kunne du have mod på det?
Det er i hvert rigtig vigtigt at få snakket om det, så det er bare så sejt, at du har delt det med dine forældre, og at du skriver herind! Det ved jeg kræver meget mod. Husk, at du er mega sej og helt som du skal være <3
Du er altid velkommen til at skrive med os i rådgivningen på Girltalk, hvis du vil tale med nogen om dine tanker og følelser <3
Kærligste hilsner
Line